Hispaaniasse ja tagasi

Et kas ma siis nyyd olengi kuu aega lihtsalt puhanud ja lulli löönud? Tegelikult ei ole. Pärast puhkusereisilt tulekut ja enne seda, kui Tumevalge teisele poole maamuna sõitis, joonistasin ma yhe pisikesed riideeme. See oli kingituseks yhele pisikesel tydrukule, keda Tumevalge oma vahvate kohvritega esmakordselt kylastama läks (mul õnnestus neid kohvreid isegi oma silmaga pyhapäeva hommikul näha – jubevahavad olid!) 😀

Nii, bodi eestvaates:

ja tagant:

ja kokkupakitult ka:

Minult on mitu korda kysitud ka reisimuljeid sundpuhkusest. Siin siis natuke mõnusaid meenutusi 🙂

Ma olen ysna lootusteu tyyp, kui asi puudutab puhkamist. No ei oska, sest kõik tegemised tunduvad tähtsamana kui endale puhkuse andmine. No see võrduks nagu laisklemisega ja kuna ma olen loomult jube laisk, siis puhata kyll enam ei saa. Aga kuna tegelikult vajavad kõik puhkust, siis sundisin ennast või pigem leidsin end yks hetk olukorrast, kus olin lubanud minna ja nii me siis läksime.

Algas kõik Tallinna toredast uuest lennujaamast. Poistel oli varajasest ärkamisest ja pisemal ka kindlasti sisse imetud stressihormoonidest hoolimata hää tuju:

Pikk reis läbi Inglismaa Lõuna-Hispaaniasse sujus igasuguste viperusteta ja ööpimeduses Malaga lennujaamast öhe astudes oli hetkeks tunne et eeeem ventilatsioon ei tööta ja kyttega on yle pingutatud. Lämbe oli. Aga mõne õhtuga jõudis sellega harjuda, sest päeval oli kordades palavam 😀

Torremolinos asus endiselt omal kohal 🙂

Järgmisel hommikul võtsime kohe suuna rannale ja käisime ära ka eelmisel korral kylastamat jäänud akvaariumis. Nemo-kalasid ja haisid-raisid olen ma mitmes kohas kohanud, aga meduusid olid kyll vahvad tegelased. Ainult kuidas seebikaga pyyda pimedas pildile väledaid heljuvaid olluseid? 😉

Ja järgmisel päeval läksime me lihtsalt randa. Päike säras truult lagipähe ja kyttis termomeetreid näitama kraade 36-38ni. Piimaimeja oli eluga rõõmsalt rahul (kuigi ma enamuse ajast teda siiski varjus ja rõivais hoidsin):

Suurem oli mõistagi eluga nii rahul kui olla veel sai ja hetkel on parem neid pilte talle mitte näidata sest muidu vallandub ahastav hädakisa, et tal on just nyydsama vaja kohe sinna tagasi minna 😀

Ja siis käisime me mingil päeval Malagas:

Eelmisel korral läks meil Picasso taieseid uurides nii kaua aega, et linna kohal kõrguvasse suurde kindlusesse ei jõudnudki. Sel korral oli kindel plaan ka mäkke ronida ja kindlus yle vaadata. Alguses madalam osa, kust vaade polnudki enam teab, mis madal

Enamus seiklusi tegi pisem kaasa minu taskus. Olin last linas kandes tõeline vaatamisväärsus, nalja sai tublisti. Aga tegelikult on see tassimine praktiluse ja mugavuse juures veel ka ytlemata armas ja turvaline. Pealegi kaitseb õhuke lina last mõnusalt kuuma päikese eest:

Ja siis algas mäkkeõus. Jah, sinna saab ka bussida. Aga ei, meie läksime muidugi jala. Nagu ikka. Kui palju kordi olen ma endale tõotanud, et ei, edaspidi olen valge inimene ja lasen end mugavalt kõrgustesse sõidutada (eriti pärast meeletut Etna-vallutust) ja ikka ja jälle leian ma end kuskile ronimas – pealik ees kerge kandamiga ja mina, 17kilone seljas, ähkides järel. Vähemalt oli sel korral piisav kogus vett varutud (Etnal oli meil kunagi kahe peale pool liitrit joodavat yhes :D) No sel korral oli ronimine umbes nagu seinast yles 😀

Aga vaade oli ronimist väärt. Nagu ta enamasti ongi:

Lastega reisimine on täiesti võimalik ja isegi nauditav, kui sa arvestad et lähed reisile lastega ja ei rõhu ainult mööda vaatamisväärsusi rallimisele (mis mulle ettemämmutatuna pole tegelikult kunagi istunudki). Ja kuna tegemist oli eelkõige puhkusega, siis väike veepark sobis kylastuseks suurepäraselt:

Ja veel vahvaid käike ja avastusi:

Yhel hommikul ärkasime me vara. Hirmvara. Õues oli veel kottpime ja õigest bussi oodates nägime me ka mõnusat kohalikku elu-olu. Muuhulgas oli lahe vaatepilt see kuidas mööda kõnniteed sõitis tasakesi roller. Rolleri tagaotsas oli tolmuimeja… no tegelikult imeti kyll tänavalt mitte tolmu vaid koerte ‘väljaskäimisi’. Lõbus oli oodata 🙂

Valdavalt liikusime me reisi jooksul jala või rongiga aga Gibraltarile pääsemiseks tuli bussiga sõita. See eest koha peal oli vaja taas kaks koiba kõhu alt välja lykata ja taevasse turnida. See seal palmi kohal on muide pilv.

Ja kui tee sai otsa, siis tuli trepist ronida. Kusjuures kolmeaastane vudis päris tublilt. Või olin ma ise nii laip, et ei märganud ta hädisemist. Aga kõrvad läksid mul kyll lukku 😀

Ja mida kõrgemale me ronisime, seda kõrgemale tõusid õnneks ka pilved ja ilm selgines pisitasa. Pilvepiirilt alla vaadates oli muidgi hea vaatepilt. Paremal oli päikseline Hispaania:

Ja täpselt samast punktist vasamale jäi sompus Inglismaa ehk Gibraltar Võtan nyyd kinni miks see maalapp seal Hispaania kyljes ikka Inglismaa nägu ja paljukirutud kliimaga on 😀

Hetkelist peatust tehes, haarab korralik turist ikka kaamera järele. Ja kui avaneb võimalus, siis jäädvustab edev inimene pildile ikka iseend 😀 No tegelikult olin ma seal lihtsalt õnnelik, sest teadsin sel hetkel juba, et sinna päris mäetippu, kus pärdikud elevad, me ronima ei hakka ja laseme end tõstukil liigutada. See teadmine tegi jala kergeks ja meele rõõmsamaks

Ja yleval nad olid – Piimaimejast suuremad ja kolmeaastasest pisemad pärdikud. Oli ka pisemaid ahvikesi. Igavesed krutskivennad. Yhel memmekesel tõbasid seljakotil luku lahti nii, et tädi ei saanud ise arugi enne kui ahv juba asju tuustis. Rahvas muidugi polnud kade ka, vaatasid kõik vaikselt hinge kinni pidades, et mis edasi saab 😀 Yhel hetkel pistis Tannu ka kisama, et ahv tahab tema käru minema viia. Tegelikult pakkus pärdikule huvi hoopis käru all võrgus olnud merekarp. No et äkki on midagi söödavat või nii.

Seal yleval nad peesitavad ja otsivad teineteiselt kirpe vms. Ehh, mis ahvi elul viga. Meil oli kuri plaan jätta Tannu sinna ahvidele seltsiks. No ta ise ju ka paras pärdik. Aga ta tuli ikka meiega tagasi. Samas see ahvidega kohtumine oli tema yks reisi tähtsyndmusi (rannaskäimise kõrval mõistagi). Ja koju naastes läks ta esimese asjana vanaisale teatama, et ahvid saatsid tervitusi ja vanaisa, kes ei teadnud midagi meie Gibraltaril-käigust jagas kohe, kes ja kust need ahvid olid. Tema käis seal mitukymmend aastat tagasi oma elu esimesel meresõidupraktikal. Nyyd on neil yhine jututeema. Aga siin siis ahvid ja vaade nende tillukesele kodumaale:

Kahe riigi vahel, no pärast Inglise passikontrolli ja enne Hispaaniat, sain pildile ka kogu mäe. Pilv linna kohal on vahvalt olemas, kusjuures Hispaania poolel paistis päev otsa päike 😀

Viimastel päevadel võtsime sellelt suvelt viimast ja istusime rannas. No kuna Eestis sel aastal ju suve polnudki, siis saime vähemalt oma pisikese päikesedoosi sealt kätte. Ja rannamõnud ka. Pisike leidis, et pakitsevaid igemeid on imehea teokarbiga sygada:

Ja suurem, kes alguses hirmsasti merevett ja laineid pelgas, oli lõpuks nagu vana hyljes ise. Need pisikesed segipaisatud jäsemed seal vahuses laines kuuluvad talle… kui seda yldse näha on 😀

Siis me tegime rannale ja suvele koos lefalefa:

Mingil hetkel tuli mul mõte, et reisilt kaarte saates tuleks alati ka endale koju vähemalt yks saata. No mis neist niisama osta (vaateid saab ju ise ka yles võtta), aga väärtus on just aeg ja koht ja vahva on kodust hiljem eest leida postmargi ja templiga kaardike. Mäletuse väärtus on kuidagi suurem. Viisime postkaardi postilõvile. Lapsele oli muidugi eriti põnev veel selline lahendus asjast:

Ja siis veel viimane vaade meie puhkuseaegsele kodu-uulitsale…

ehhh… ma ei tahtnud sealt ära tullagi ja seda enam ihkan taas tagasi… Aga suursuur tänu võõrustajatele veel kord!!

Ja nii me siis olemegi nyyd tagasi. Ei saa kuidagi vana töörytmi kätte ja poisid põevad tagasitulekust saadik erinevaid viitushaigusi yha hullemate lisadega. Aga tervislikust seisundist hoolimata on pisike olnud tubli. Myttab ja ronib ringi. Toe najal tatsab ta juba ammu, eelmine nädal kasvatas esimese hamba suure punnimisega suhu ja eilsest nõuab ise “mämm-mämm-mämm” syya. Loodetvasti see kõrvapõletike ja võimalike torude saaga ei kahjusta ega sega ta kõnearengut ylemäära. Muidu võtangi otsustavalt pambud kaenlasse ja kolin päikese alla elama… no ega see sant suusailm ju siin eriti ei võlu. Ei teagi, mis siin peale juurte ja inimeste kinni yldse hoiaks 🙂

Gigantpostitus on valmis. Peatsete kohtumisteni! Muide, kas teile ei tundu, et alanud sygis on rohkem suve moodi, kui suvi seda yldse oli? 😀

Jälgi mind Facebookis:

19 thoughts on “Hispaaniasse ja tagasi”

1. Milline vahva reis ja emotsioonid (neid on näha laste ja emme nägudelt piltidel)! Jutu peale on tunne, nagu oleks ise ka kaasas olnud 😉

2. Tere tulemast tagasi!:)
    Suur tänu, et meiega oma reisielamusi jagasid – väga vahva puhkus tundus olevat! Ja nüüd sobib soovituseks sealt soojalt maalt kaasa selline salmike:
    Hoia südames päikest,
    Ära julgust Sa kaota,
    kui tormid on ees!
    Hästi armas body!;)

3. hispaania on mõnus jah, aga seal on palju vahvam külas käija ja nautida puhkust, kui seal elada… eestil on omad võlud, kuigi seda on raske uskuda meie kehva kliimat taludes..

4. Hästi vahva reisilugu ja tõeliselt palju jõudsid ringi liikuda kahe pisikese põnniga! Seda lugedes hakkasin vaikselt mõtlema reisimise võimalikkusest oma pisut alla 2-sega… See, et ma praegu Saksas olen, see pole reis, vaid pigem hetke-elukorraldus, mis tuleb perekondlikel asjaoludel sisse- ja üle elada;)
    Loodan, et saite reisilt algavaks sügistalviseks hooajaks palju päikest kaasa ja need pisikülmetused piirduvadki sellega, et jäävad pisikülmetusteks!
    Parimat ikka, perenna

5. Tore, et võtsid aega enda jaoks ja puhkasid. Ma tahan ka soojalemaale…. Me ka ootame siin pikisilmi kikusid, aga mida pole, seda pole. Aga roomamisoskust on meil juba nädaljagu 🙂

6. Väga mõnus lugemine oli.Tõesti palju jõudsite lastega ringi käia ja ilusat näha!Lapsed on nupsud:) ja killukest südametykikest kandelinas koguaeg kaasas kanda on mõnus!

7. Minuarust väga lahe puhkus. Tubli, et perega -lastega sellise reisi ette võtsite!Kadestan lausa, mida ma tegelikult tavaliselt ei tee, sest mind soojad maad eriti ei tõmba. Loodan, et saite kõik puhata ja head energiat ja särtsu meie halli sügisesse, mis jah moment on rohkem nagu kevad!
    /koffiknn/

8. Aitäh Sulle kallis ,et tegid minu sombuse õhtu päikselisemax….Mine tea ,võibolla kõnnime kunagi koos vesivahuses rannas ja meenutame neid nukraid õhtuid eestis naerusui…kallis oled…ja endiselt kirjutad väga toredasti…Sinu mumm